Jak Zabezpieczyć Swoje Należności część I

Jak Zabezpieczyć Swoje Należności część I

Jak zabezpieczyć Swoje Należności: praktyczne wskazówki i porady dla świadomych Przedsiębiorców.

To, co teraz czytasz to pierwsza część praktycznego Poradnika, który krok po kroku wprowadzi Cię w temat ochrony należności. Wiemy, że duże firmy znają go bardzo dobrze, ale wiemy również, że znakomita większość Przedsiębiorców potrzebuje wsparcia w tym zakresie. To właśnie dla nich przygotowaliśmy ten Poradnik. W najbliższych 3 artykułach na naszym blogu opiszemy proces ochrony należności. Jeżeli go wdrożysz w swojej firmie, szybko przekonasz się o korzyściach, jakie daje. Zminimalizujesz ryzyko związane z utratą pieniędzy. Przestaniesz czekać – Twoi kontrahenci w terminie uregulują Twoje faktury. Jesteś gotowy, by sięgnąć po więcej? To zaczynamy 🙂

Z kim pracujesz – tak zyskujesz!

Jeśli jesteś Przedsiębiorcą jednym z najważniejszych obszarów w Twojej firmie jest sprzedaż. To naturalne: chcesz dotrzeć do jak największej liczby klientów i generować zysk. Sprzedaż jest tak ważna dla każdego Przedsiębiorcy, jak „krew płynąca w naszych żyłach”.

Ale żeby była ona odpowiednio „dotleniona” i prawidłowo pełniła swoją funkcję, nie wystarczy tylko skupić się na zdobyciu kontraktu. Zanim z satysfakcją podpiszesz umowę, musisz dowiedzieć się, kim jest Twój przyszły partner biznesowy. Musisz zbadać wiarygodność płatniczą swojego kontrahenta. Inaczej zawsze inwestujesz swój czas, czyli to co dla Przedsiębiorcy najważniejsze, w niepewną współpracę i kupujesz przysłowiowego kota w worku.

Jak skutecznie sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, w jaki sposób potwierdzać wiarygodność płatniczą kontrahentów, z jakich źródeł korzystać i dlaczego jest ona tak ważna.

NIP prawdę Ci powie

Aby potwierdzić wiarygodność kontrahenta w prosty i szybki sposób (jeszcze na etapie ofertowania) możesz skorzystać z trzech ogólnodostępnych baz. Jest to baza:

  • CEIDG
  • KRS
  • Portal Podatkowy
  1. CEIDG to Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, w której znajdują się informacje o przedsiębiorcach prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Aby potwierdzić bezpieczeństwo współpracy wystarczy, że w odpowiednim polu wpiszesz nr NIP. Adres bazy nr 1
  2. KRS to Krajowy Rejestr Sądowy. Znajdują się w nim informacje o przedsiębiorcach, stowarzyszeniach, innych organizacjach społecznych i zawodowych, fundacjach oraz samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, a także dłużnikach niewypłacalnych. Tu także wystarczy wpisać nr NIP. Adres bazy nr 2
  3. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie czy podmiot jest aktywnym podatnikiem VAT. Możesz to zrobić na Portalu Podatkowym. Tu także wpisujesz nr NIP. Adres bazy nr 3

Jaka jest historia płatnicza kontrahenta?

Kiedy przejdziesz pierwszy etap potwierdzenia rejestrowej wiarygodności swojego przyszłego kontrahenta, radzimy Ci rozpoczęcie dalszych działań prewencyjnych. Drugi etap zabezpieczenia współpracy to sprawdzenie historii płatniczej klienta: tej dobrej, jak i tej negatywnej. Negatywna opinia będzie jasnym czerwonym światłem. Pozytywna dodatkowo wpłynie na ostateczny wynik rekomendujący podjęcie współpracy.

Informacje o historii płatniczej kontrahenta uzyskasz, korzystając z wywiadowni gospodarczych (nie bazuj tylko na jednej. Dla wiarygodności rekomendujemy skorzystanie z co najmniej 3 źródeł). Następnie jako dopełnienie radzimy Ci zweryfikować giełdy wierzytelności oraz portale branżowe, które również mogą okazać się cennym źródłem wiedzy.

W zależności od kwoty transakcji weryfikację możesz też poszerzyć o podmioty powiązane, w tym też Członków Zarządu, Prokurentów występujących w innych podmiotach. Możesz również dokonać weryfikacji ruchomości, nieruchomości czy praw majątkowych.

Dodatkowym atutem (w zależności od kwoty kontraktu czy umowy) jest przygotowanie oceny ryzyka planowanej transakcji, na podstawie przedstawionych przez kontrahenta (lub pozyskanych z KRS czy innych źródeł) danych finansowych. Dobrze przygotowany scoring potwierdzi kondycję finansową klienta, jego wypłacalność i oceni ryzyko planowanej transakcji.

Systematyczna weryfikacja kontrahenta – korzyści

Systematyczna weryfikacja bezpieczeństwa współpracy przynosi spokój:

  • Chroni przed nieuczciwym przedsiębiorcą/kontrahentem
  • Wspiera w negocjacjach handlowych
  • Zabezpiecza bieżące i przyszłe należności
  • Zapobiega zatorom płatniczym i utracie płynności finansowej wierzyciela
  • Daje pewność, że za wystawione faktury otrzymasz środki w uzgodnionym terminie

Radzimy Ci, abyś traktował weryfikację uwiarygadniającą kontrahentów, jako obligatoryjną czynność w swoim biznesie. Weryfikacja zapewni bezpieczeństwo każdej transakcji i wyeliminuje ryzyko utraty środków za sprzedany towar czy usługęWeryfikacja kosztuje niewiele, a tak wiele znaczy!

Przecież każda sprzedaż zostaje zakończona sukcesem dopiero wtedy, kiedy otrzymamy za nią pieniądze!
W przeciwnym razie możemy jedynie stwierdzić, że dostarczyliśmy towar czy wykonaliśmy usługę gratis, a przecież nie jesteśmy instytucją dobroczynną i nie zakładamy takiego wariantu.

Dobra Rada!

Zanim podpiszesz umowę, zrealizujesz zamówienie: zabezpiecz swoje bieżące i przyszłe należności. Potwierdź dane, które otrzymałeś od kontrahenta, rozwijaj biznes, zyskuj i śpij spokojnie.

Kinga Janus
Dyrektor Działu Sprzedaży w firmie rodzinnej
Dogmat Systemy SA

Wesprzyj i udostępnij!

Copyrights ©2018: Dogmat Systemy | Project by GateOpen

Wesprzyj i udostępnij!

Przygotowaliśmy dla Ciebie Kalkulator Przedsiębiorcy. Dzięki niemu szybko sprawdzisz, czy tracisz firmowe pieniądze i jak możesz to zmienić.

Akceptuję regulamin. Przeczytaj.

Zgoda na kontakt mailowy Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie e-mail informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Dogmat Systemy S.A. odbieranych na telekomunikacyjnych urządzeniach końcowych w szczególności takich jak telefon, komputer, tablet lub smartfon. Udzielona w tym miejscu zgoda może być przeze mnie odwołana w każdej chwili.
Zgoda na przetwarzanie danych Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w rozumieniu prawa ochrony danych osobowych oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne we wskazanych wyżej celach marketingowych przez Dogmat Systemy S.A. i oświadczam, iż podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne oraz iż zostałem poinformowany o prawie żądania dostępu do moich danych osobowych, ich zmiany oraz usunięcia.
Zgoda na kontakt telefoniczny Wyrażam zgodę na wykorzystywanie przez Dogmat Systemy S.A. telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, w tym telefonów, komputerów, tabletów lub smartfonów, dla celów marketingu bezpośredniego przedstawionego w komunikacji głosowej na podany przeze mnie numer. Udzielona w tym miejscu zgoda może być przeze mnie odwołana w każdej chwili.

Kliknij w ikonę i pobierz

Kalkularor Przedsiębiorcy