Audyt – Kontrolujesz – Optymalizujesz – Zyskujesz!
Przedsiębiorcy często kojarzą audyt z obszarem finansów. Traktują go jako obligatoryjną czynność weryfikującą prawidłowość rozliczeń oraz sprawozdań finansowych spółek prawa handlowego. Jednak na przestrzeni lat audyt nabrał większego znaczenia i obecnie dotyczy wielu obszarów w zarządzanej przez nas firmie. To skuteczne narzędzie biznesowe, które ułatwia pracę, zwiększa zysk i bezpieczeństwo.
Audyt zwiększa zysk
Dzięki szeroko rozumianym czynnościom audytowym, przeprowadzanym przez niezależne firmy, przedsiębiorca otrzymuje rzetelną wiedzę i rekomendacje. Zadaniem audytu jest zbadanie obszarów pod względem prawidłowości danych, określonych standardów czy obowiązujących przepisów i procedur istniejących w danym przedsiębiorstwie. Dzięki audytowi przedsiębiorca czarno na białym wie, które obszary firmy, procesy, systemy czy projekty wymagają udoskonalenia, aby w najbliższej przyszłości przyniosły większy zysk i dynamicznie przyspieszyły rozwój organizacji.
Jakie procesy udoskonalamy?
Różnorodność i specyfika audytów skierowana jest zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, bez względu na to w jakiej branży działają. Najczęściej, jednak, weryfikacja czy udoskonalenie procesów, dotyczy:
- Stanów Magazynowych
- Stoków Dealerskich
- Procedur Handlowych
- Standardów Sieci
- Parku DEMO
- Działań Marketingowych
- Napraw Gwarancyjnych
- Napraw Serwisowych
Innowacyjny audyt to czynność, która optymalizuje i udoskonala prowadzenie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Pierwszy krok – czyszczenie portfela wierzytelności
Pierwszą czynnością audytową, jednocześnie jedną z najważniejszych, która optymalizuje i porządkuje finanse firmy, jest audyt należności przedsiębiorstwa, realizowany w ramach usługi Twoje Bezpieczne Należności.
Nasze wsparcie w zarządzaniu należnościami rozpoczynamy od audytu wszystkich wierzytelności przedsiębiorstwa. Na jego podstawie dobieramy konkretne czynności i przypisujemy je do każdego etapu dochodzenia, tak, aby w jak najkrótszym czasie uzyskać efekt, czyli spłatę. Czynności te nazywamy „czyszczeniem portfela wierzytelności” Klientów. Co ważne, optymalizując proces oraz wdrażając rekomendacje, przygotowujemy również odpowiednie wzory dokumentów, niezbędne do zawierania nowych transakcji, umów czy kontraktów. Nowy dokument maksymalnie zabezpiecza współpracę i interesy Przedsiębiorcy.
Po tak przeprowadzonej optymalizacji, nasz Klient ma poukładany temat terminowego spływu należności, który systematycznie wspiera pro-sprzedażowy monitoring płatności.
Audyt – idealne rozwiązanie w biznesie rozproszonym
Chcemy również zwrócić uwagę na wsparcie, które daje audyt w biznesie rozproszonym, o wielu oddziałach, znajdujących się w różnych miejscach Polski, a nawet Europy.
Na dzień dzisiejszy największą grupą korzystającą z systematycznej weryfikacji danych oraz optymalizacji są instytucje finansowe oraz importerzy marek samochodowych, maszyn rolniczych czy ciągników siodłowych. Kontrola procesów sprzedaży, prawidłowości rozliczeń oraz obsługi posprzedażowej, w tym serwisowej, przy rosnącej sprzedaży, jest ogromnie ważna, bo pozwala utrzymać poziom finansowania poszczególnych oddziałów czy pośredników (dealerów) lub też zachować standardy obsługi wypracowane przez daną markę. Zalecane jest więc sprawdzanie kluczowych obszarów mających wpływ na rzetelną i uczciwą współpracę.
Podczas wdrażania projektu oraz jego realizacji do najważniejszych obszarów, na które należy zwrócić uwagę, należą:
- Stworzenie merytorycznej procedury audytowej oraz jej wdrożenie.
- Realizacja audytu zgodnie z przyjętymi zasadami współpracy i najlepszymi praktykami audytowymi.
- Wsparcie ekspertów, rzetelnie i profesjonalnie realizujących projekt.
- Systematyczne raportowanie, rekomendacje oraz zalecenia poaudytowe.
Audyt chroni przed ryzykiem
Optymalizacja, którą gwarantuje audyt, wspólnie przyjęte zasady współpracy w większości przypadków przekładają się na:
- uporządkowanie najważniejszych obszarów w firmie,
- skuteczną sprzedaż i dalszy rozwój biznesu,
- diagnozę potencjalnego zagrożenia i wykrycie niepożądanych praktyk, a także zabezpieczenie naszych Klientów przed ich konsekwencjami,
Zatem audyt to nie tylko źródło wiedzy dla właścicieli lub osób kierujących firmą. To przede wszystkim modernizacja procesów zmierzająca do jeszcze lepszego zarządzania przedsiębiorstwem, która ostatecznie przekłada się na zysk i stabilny rozwój!