Jak Dbać o Swoje Należności w Sektorze B2B – część 2
W drugim artykule z cyklu: Jak Dbać o Swoje Należności w Sektorze B2B, dzielimy się kolejnym doświadczeniem ze współpracy z naszymi Klientami. Pokazujemy i prześwietlamy problem, który często komunikują nam nasi Partnerzy – Przedsiębiorcy oraz wskazujemy jego proste rozwiązanie. W artykule nawiązujemy również do zmian w prawie, które skracają termin dochodzenia wierzytelności.
Wygrana sprawa – pieniędzy brak
Wielokrotnie podczas wspólnych spotkań z naszymi Klientami słyszymy hasło: „… co z tego, że mam kilka wygranych spraw w Sądzie, jak i tak nie mam pieniędzy na swoim rachunku???”…
Prawda. Wygrana to połowa sukcesu. Przecież, ostatecznie, chodzi nam o szybkie odzyskanie swoich pieniędzy, które będziemy mogli przeznaczyć na dalszy rozwój firmy. No właśnie, a dlaczego tak się stało? Dlaczego Przedsiębiorcy nie reagują szybciej, natychmiast, czyli w chwili gdy nie otrzymają pieniędzy za swoje faktury?
Za każdy razem zadajemy jedno podstawowe pytanie: Dlaczego Państwo czekali aż tak długo i dopiero po roku sprawa trafiła na drogę postępowania sądowego?
Przedsiębiorcy, bardzo często, mają na to prostą odpowiedź: brak czasu. Obawa przed utratą partnera biznesowego. I my to doskonale rozumiemy, ale o tym potem.
Czas, który ucieka
W większości przypadków, przedstawiając konkretne materiały dowodowe, mamy wygraną sprawę, ale co z tego kiedy:
- Zbyt długo czekamy na wydanie nakazu zapłaty, a następnie na jego uprawomocnienie się
- Mijają kolejne tygodnie przeznaczone na egzekucję komorniczą, która, ostatecznie, otrzymuje status bezskutecznej – czyli dowiadujemy się, że kontrahent, który zalegał nam sporą sumę, jest niewypłacalny, zdążył już np. „wyczyścić” spółkę i rozpocząć nową działalność
Co wtedy???? Wtedy, pomimo wygranej sprawy, mamy tylko pieniądze na „papierze” bez jakiejkolwiek możliwości ich dochodzenia. Czyli pat.
Co wtedy???? Wtedy, pomimo wygranej sprawy, mamy tylko pieniądze na „papierze” bez jakiejkolwiek możliwości ich dochodzenia. Czyli pat.
Biznes w wielu przypadkach jest podobny do sportu. Kiedy piłkarze wychodzą na murawę, każda minuta bez gola oddala ich od zwycięstwa. W przypadku pieniędzy czas jest szalenie ważny. Brak natychmiastowej reakcji – akcji – to brak środków na koncie.
Zmiany w prawie też nawiązują do szybkiej reakcji na powstałe zaległości w płatnościach. Ustawodawca skrócił termin dochodzenia wierzytelności w stosunku, do których komornik wydał postanowienie o bezskutecznej egzekucji. Dotychczas wierzyciel miał prawo ponownie dochodzić swoich wierzytelności w okresie 10 lat od postanowienia o bezskutecznej egzekucji. Po zmianach okres ten skrócił się do lat 6.
Proste rozwiązanie
Co możesz zrobić, żeby zabezpieczyć swoje pieniądze:
- Weryfikować Kontrahentów i ich moralność płatniczą
- Systematycznie monitorować swoje należności, uwaga, nie tylko wtedy, gdy wybije termin płatności, ale znacznie wcześniej, potwierdzać: wpływ faktury, termin zapłaty, datę przelewu
- Słuchać rekomendacji Ekspertów
- Korzystać z pomocy prawnej
Systematycznie wykonywane czynności monitoringu należności potwierdzą i dadzą sygnał naszemu Kontrahentowi, że interesujemy się należnościami, czyli dbamy o swoje finanse.
Biznes w wielu przypadkach jest podobny do sportu. Kiedy piłkarze wychodzą na murawę, każda minuta bez gola oddala ich od zwycięstwa. W przypadku pieniędzy czas jest szalenie ważny. Brak natychmiastowej reakcji – akcji – to brak środków na koncie.
Monitoring to zysk
Z doświadczenia wiemy, że systematyczny monitoring należności, jeszcze przed upływem terminu płatności, aż w 98% doprowadza do terminowej spłaty należności naszych Kontrahentów. Monitoring to proste narzędzie, które pokazuje Jak Dbać o Swoje Należności w Sektorze B2B.
W wyniku monitoringu otrzymamy również konkretny sygnał, który pozwoli nam natychmiast zareagować i automatycznie kierować dochodzenie należności na drogę negocjacji terenowych lub postępowania sądowego. Zaczniemy szybko działać: nie po 6 miesiącach czy rok po upływie terminu płatności. Dzięki natychmiastowej reakcji zwiększymy szansę na zwycięstwo i odzyskanie naszych pieniędzy. Zdążymy wówczas przy współpracy z kancelarią komorniczą zabezpieczyć majątek zadłużonego kontrahenta lub też zabezpieczyć rachunek bankowy, na który jeszcze spływają należności zadłużonego partnera. W tym przypadku czas jest bardzo ważny!!!
Sam wiesz, że na przewlekłość procesu sądowego nie mamy wpływu, ale zawsze mamy wpływ i to my decydujemy, kiedy i w jaki sposób chcemy dochodzić swoich należności!
Twoje Bezpieczne Należności na brak czasu
Wracamy do wątku braku czasu i obawy przed utratą partnera biznesowego. Monitoring, oprócz tego, że chroni nasze pieniądze i zabezpiecza przed zatorem płatniczym, wymaga czasu. To fakt, ale nie musisz wszystkiego ogarniać sam. Możesz polegać na wsparciu ekspertów, którzy odciążą Cię w codziennej pracy i pomogą szybciej dotrzeć do celu. Dla Przedsiębiorców, którzy wierzą w swój biznes i chcą go stale udoskonalać, stworzyliśmy mocny Pakiet Wsparcia – Twoje Bezpieczne Należności – TBN.
Twoje Bezpieczne Należności to kompleksowa usługa dla Przedsiębiorców, którzy chcą być jeszcze lepsi w biznesie, którzy chcą się rozwijać, są świadomi i dbają o swoje należności! To rozwiązanie dla biznesów opartych na relacjach, ponieważ nigdy nie palimy za sobą mostów!!! Jesteśmy po to, by wspierać i pomagać w codziennej pracy każdego Przedsiębiorcy z zachowaniem wypracowanych przez niego relacji.
Nie „windykujemy długów”, ale zarządzamy należnościami Przedsiębiorców na wczesnym etapie, jeszcze przed upływem terminu płatności z gwarancją, że dzięki naszej pracy nie stracisz swoich dobrych i uczciwych Kontrahentów! Więcej, wzmocnisz swoje relacje biznesowe.
Nie „windykujemy długów”, ale zarządzamy należnościami Przedsiębiorców na wczesnym etapie, jeszcze przed upływem terminu płatności z gwarancją, że dzięki naszej pracy nie stracisz swoich dobrych i uczciwych Kontrahentów! Więcej, wzmocnisz swoje relacje biznesowe.
Przekonaj się i sprawdź, jak Twoje Bezpieczne Należności zdejmą z Twoich barków codzienną i ważną pracę, na którą nie zawsze masz czas. Zapraszamy do kontaktu, chętnie posłuchamy Twojej historii.
Poznaj pierwszą opowieść naszego Klienta,
który zaufał swojemu „dobremu” znajomemu i bez weryfikacji wiarygodności płatniczej zdecydował się na współpracę. Jak skończyła się ta historia, zobaczysz tutaj
Kinga Janus
dyrektor Działu Sprzedaży
i Obsługi Klienta w Dogmat Systemy S.A.