Efektywna Windykacja Terenowa – Główne Aspekty i Jakość Procesu!
Efektywna windykacja terenowa, a dokładnie aspekty wpływające na efektywność i jakość procesu windykacji terenowej, były tematem przewodnim konferencji, w której prelegentem była Monika Giec – Dyrektor Departamentu Windykacji i Audytu w Dogmat Systemy S.A.. Konferencja odbyła się 4 października br. w Warszawie.
Dzielimy się z Wami kilkoma ważnymi szczegółami z tego wystąpienia.
Efektywna windykacja terenowa i najważniejsze zadania związane z procesem:
- Reprezentowanie WIERZYCIELA w bezpośrednich NEGOCJACJACH realizowanych, w siedzibie KLIENTA opóźnionego w spłacie.
- Wsparcie KLIENTA w wyjaśnieniu wszelkich wątpliwości dotyczących wierzytelności, wskazanie kierunku dalszego działania, dążąc do przywrócenia KLIENTA do harmonogramu.
- Weryfikacja majątku KLIENTA, ocena jego zdolności kontynuowania współpracy z PARTNEREM.
- Zabezpieczenie interesów PARTNERA przez odzyskanie powierzonego majątku.
- Ustalenie/potwierdzenie danych kontaktowych KLIENTA, jego wiarygodności, a także istnienia/stanu zabezpieczeń WIERZYTELNOŚCI.
- Identyfikacja WIERZYTELNOŚCI noszących symptomy FRAUD-u.
- Współpraca z organami ścigania.
Negocjator terenowy i jego rola w nowoczesnej efektywnej windykacji terenowej.
Negocjator terenowy to przede wszystkim:
- Doradca KLIENTA, którego głównym zadaniem jest pomoc w rozwiązaniu bieżących problemów finansowych KLIENTA.
- Mediator dążący do rozwiązania sporu/niejasności na linii KLIENT – PARTNER.
- Detektyw, który poszukuje informacji o KLIENCIE, jego intencjach, sytuacji finansowej i majątku.
Najważniejsze jednak jest to, że są to ludzie szczególni:
- Posiadający doświadczenie
- Szerokie kompetencje negocjacyjne
- Ogromną wiedzę, między innymi z zakresu prawa, ekonomii, psychologii i kryminalistyki.
- To także ludzie sumienni, aktywni i ambitni.
W końcu w tej branży liczy się konkretny wynik. Inaczej ich praca nie miałaby sensu!
Ważnym elementem procesu efektywnej windykacji terenowej jest również zasilenie wierzytelności materiałem informacyjnym na temat kondycji KLIENTA, a także jego aktualnych danych kontaktowych. Na etapie przygotowania sprawy NEGOCJATOR otrzymuje ocenę wierzytelności, pozwalającej na ustalenie strategii negocjacji.
Podsumowując prelekcję oraz materiał, z którym w niewielkiej część podzieliliśmy się z Wami – Zapraszamy do Kontaktu.
Chętnie podzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem, które zdobyliśmy przez niemal 20 lat naszej efektywnej pracy.
Kinga Janus
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu
Dogmat Systemy S.A.