Jednoosobowa działalność gospodarcza, kontynuując temat własnej firmy, podpowiemy Wam w jaki sposób ją zarejestrować.
A zatem, jeżeli zdecydowaliście się, na założenie swojej firmy i działalność chcecie prowadzić w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, to przeczytajcie krok po kroku co należy wykonać.
Jednoosobowa działalność gospodarcza – KROK PIERWSZY – WNIOSEK
Samo założenie działalności jest dosyć proste – wypełniamy wniosek, drukujemy, zanosimy do właściwego Urzędu. Ale mamy również możliwość, co nas bardzo cieszy, założenia firmy bez „wychodzenia z domu”. W tym celu należy wypełnić na stronie internetowej CEIDG odpowiedni wniosek, a następnie podpisać go podpisem kwalifikowanym bądź podpisem zaufanym ePUAP.
Wniosek możesz pobrać TUTAJ
W celu rejestracji należy wypełnić wniosek CEIDG – 1. Tak wypełniony i złożony wniosek, w myśl obowiązującej zasady „jednego okienka” jest jednocześnie wnioskiem o uzyskanie numeru REGON, zgłoszeniem identyfikacyjnym do Urzędu Skarbowego, oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania, zgłoszeniem płatnika składek do ZUS.
A zatem zanim zaczniesz uzupełniać wniosek przygotuj dane, które należy uzupełnić we wniosku.
Sam wniosek składa się z około 30 rubryk, z czego wszystkie należy wypełnić. Przed przystąpieniem do wypełniania wniosku, warto przygotować sobie wszystkie niezbędne informacje:
- Pełne dane wnioskodawcy: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres zameldowania, seria i numer dowodu osobistego, imiona rodziców, data i miejsce urodzenia, numer PESEL.
- Nazwa przedsiębiorca: tutaj warto wskazać, że zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego firmą przedsiębiorcy jest zawsze jego imię i nazwisko, do których można dodać dodatkowe elementy.
- Przewidywana ilość osób zatrudnionych i pracujących na umowę o pracę.
- Rodzaje działalności według kodów PKD.
- Data rozpoczęcia wykonywania działalności – nie może być ona wcześniejsza jak data złożenia wniosku, ale może być późniejsza. (Ważne, żeby była to data faktycznego początku wykonywania działalności).
- Miejsca wykonywania działalności – jedno lub kilka.
- Właściwy Naczelnik Urzędu Skarbowego.
- Wybór formy opodatkowania podatkiem dochodowym.
- Rodzaj prowadzonej dokumentacji rachunkowej i miejsce jej przechowywania.
- Informacja o wspólności lub rozdzielności majątkowej.
Jeżeli przebrnęliście przez niezbędne formalności, Gratulujemy 🙂 Właśnie założyliście swoją pierwszą firmę.
Przy okazji mamy dla WAS kilka DOBRYCH RAD!
Nie zapominajcie o ustaleniu podstawowych reguł:
- Warunków handlowych, które określą wzajemną współpracę z Waszymi przyszłymi Klientami.
- Weryfikacji przyszłych i bieżących Klientów – to podstawa, szczególnie jeżeli chcecie wykonywać swoje usługi lub sprzedawać towar z odroczonym terminem płatności.
- Umowa współpracy – jeżeli systematycznie będziecie realizować zamówienia lub wykonywać usługi, warto sporządzić umowę współpracy, która zabezpieczy interesy obu stron. Wzór UMOWY współpracy możesz pobrać TUTAJ
- Monitoring płatności – dzięki systematycznemu monitorowaniu płatności i terminowym wpływom na Wasz firmowy rachunek, płynność Waszej firmy zostanie zachowana i nie będziecie się martwić w jaki sposób zapłacić zobowiązania.
Jeżeli chcesz skorzystać z bezpłatnej porady prawej śmiało zadzwoń lub pisz: ☎ 722 33 55 33 ? tbn@dogmatsystemy.pl
Podpowiemy Tobie, w jaki sposób zawierać umowy, weryfikować wiarygodność Klientów, doradzimy, również co należy zrobić, kiedy, pomimo braku zapłaty za faktury, musisz zachować ciągłość dostaw i zabezpieczyć swoją firmę.
Dogmat Systemy S.A.
Dzisiejszy artykuł został przygotowany wspólnie z działem prawnym Dogmat Systemy S.A.
Kinga Janus
Dyrektor działu Sprzedaży
i Obsługi Klienta w rodzinnej firmie
Dogmat Systemy S.A.
Jesteśmy po to, by ułatwiać Twoją pracę. Zacznij działać już od dziś!
☎ 722 33 55 33 lub napisz: ? tbn@dogmatsystemy.pl
Sięgaj po więcej:
Kompleksowe Zarządzanie Należnościami
Odsetki Ustawowe Ponownie W Dół!
Pobierz gotowy wzór umowy
Wysokich Lotów!
Dogmat Systemy S.A.