Kondycja finansowa polskich przedsiębiorców
Słabą kondycję finansową polskich przedsiębiorców odczuwają nie tylko sami właściciele firm, którzy niejednokrotnie z trudem wiążą koniec z końcem, ich dostawcy, którzy z nimi współpracują, ale również ubezpieczyciele. Jak, wobec tego, wybrnąć z trudności, które napotykamy? Jak spokojnie prowadzić firmę i zmotywować klientów do spłaty zaległych należności i, dzięki temu, uregulować powstałe zobowiązania? Odpowiedź jest prosta: trzeba zabrać się za wzmocnienie kondycji finansowej firmy. Jak to zrobić? Piszemy w dzisiejszym artykule.
Fakty, które bolą
Badania wskazują na rosnący problem. W bieżącym roku zaległości wobec firm ubezpieczeniowych sięgają aż 161,4 mln zł. Jeszcze trzy lata temu zadłużenie wynosiło blisko 100 mln zł. Znaczny wzrost odczuwalny jest, przede wszystkim, w branży transportowej. Kwota długu przewoźników wynosi 63,5 mln zł. Na drugim miejscu pod względem zaległości są firmy handlowe (23,3, mln), a następnie budowlane (14,5 mln), usługowe (9,9 mln) i przemysłowe (9,1 mln) [1].
Bardzo często słyszymy o zadłużeniach, o zwiększającym się terminie oczekiwania na zapłatę, czy też o wzroście upadłości firm. Jak, wobec tego, wybrnąć z trudności, które napotykamy? Jak spokojnie prowadzić firmę i zmotywować klientów do spłaty zaległych należności i ,dzięki temu, uregulować powstałe zobowiązania? Odpowiedź jest prosta: trzeba zabrać się za wzmocnienie kondycji finansowej firmy.
Co zrobić – krok po kroku
Od 20 lat zarządzamy należnościami dużych korporacji oraz średnich i małych firm. Poniżej znajdziesz najważniejsze czynności, które polepszą kondycję finansową firmy.
Określ obszary, które wpływają na rentowność Twojej firmy. Odpowiedz na pytania:
- Czy ustaliłeś maksymalne limity oraz progi procentowe, jeżeli wprowadziłeś system upustów?
- Czy, jeżeli sprzedajesz z odroczonym terminem płatności, czyli kredytujesz swojego odbiorcę, wprowadziłeś zasady przyznawania kredytu kupieckiego?
- Czy monitorujesz i przestrzegasz wprowadzony limit kupiecki?
Określ obszary, które wpływają na terminowość rozliczeń Twoich klientów. Oto podstawowe pytania, które pomogą Ci to zrobić:
- Z kim współpracujesz? Czy zweryfikowałeś i potwierdziłeś wiarygodność potencjalnego kontrahenta?
- Czy uwzględniłeś realny termin płatności w branży, w której działasz?
- Czy zawarłeś stosowny dokument, który zabezpiecza Cię jako wierzyciela?
- Czy monitorujesz terminowy spływ należności?
- Jakie działania podejmujesz, kiedy przez dłuższy czas nie otrzymujesz zapłaty?
- Czy nadal wykonujesz usługę lub sprzedajesz towar, choć nie otrzymujesz zapłaty?
Fakt!
Rosnące koszty związane z prowadzeniem działalności przy jednoczesnym spadku marży oraz brak rąk do pracy lub nieodpowiednio przeszkolona i wdrożona kadra, czy też brak odpowiednich kompetencji, doprowadzają do spadku rentowności każdej firmy. Tylko szybka reakcja i wsparcie ekspertów jest w stanie doprowadzić do ustabilizowania sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
Pan Marek – historia z życia przedsiębiorcy
Poznaj historię Pana Marka, który kiedy rozpoczynał swoją drogę biznesową, miał pod przysłowiową „górkę”, ale dzięki otwartości na współpracę, determinacji i uczciwej pracy, nieustannie idzie do przodu, rozwija firmę i czerpie radość z tego, co robi.
Pan Marek prowadzi firmę w branży transportowej ze specjalizacją transportu międzynarodowego. W przypadku biznesu Pana Marka kluczowym elementem jest weryfikacja Kontrahentów, potwierdzenie kompletu przekazywanych dokumentów, które mają zasadniczy wpływ na termin płatności wystawianych przez niego faktur. „Wisienką na torcie” jest systematyczny dostęp do środków finansowych, dzięki finansowaniu faktur w usłudze Faktoring+, ale również systematyczne monitorowanie spływu należności, które ogranicza dodatkowe koszty. Pan Marek dostrzegł korzyści z naszych działań. Podpisaliśmy zatem umowę i od razu przystąpiliśmy do akcji.
Oto jej rezultat,czyli opinia naszego Klienta, za którą z serca mu dziękujemy:
…Państwa firmę polecił mi mój znajomy, jako rzetelną i dobrze współpracującą z kontrahentami.
Dzięki współpracy z Dogmat Systemy uzyskaliśmy płynność finansową, gdzie termin płatności przy takiej branży jak nasza czyli transportowa jest bardzo długi. Z moich barków zdjęli Państwo również kontrolę finansową nad naszymi kontrahentami – przypilnowanie terminów płatności. Nasza flota na początku naszej współpracy wynosiła 4 samochody na dzień dzisiejszy jest ich 10 czyli rozwijamy się.
Osobiście poleciłbym współpracę z firmą Dogmat Systemy ponieważ wszystko jest czytelne i jasne.
Pracuje bardzo miła kadra, dokumenty są przygotowane w postaci tabelki, wszystko dokładnie opisane i wyjaśnione…
Pamiętaj, że zmiany na lepsze zależą tylko od Ciebie, jeżeli chcesz łatwiej i prościej prowadzić firmę, zacznij wprowadzać zmiany już dziś.
Jeżeli chciałbyś porozmawiać w jaki sposób dokonać zmian, zapraszamy Cię do kontaktu.
☎ 722 33 55 33
? tbn@dogmatsystemy.pl
Prezent !
W prezencie przygotowaliśmy dla Ciebie:
Kalkulator Przedsiębiorcy, który określi stan Twoich finansów:
Wzór „Przedsądowego Wezwania do Zapłaty”, w którym automatycznie naliczysz należne odsetki i koszty odzyskania należności
Pobierz gotowy wzór wezwania
Zachęcamy do zapoznania się z publikacjami na naszym firmowym BLOGU, dzięki którym, krok po kroku, każdy może udoskonalić swój biznes. Wybrnąć z tarapatów w jakich się znalazł i czerpać radość z tego, co robi, mieć czas na pracę i na rodzinę. Równowaga w życiu jest bardzo ważna, wtedy wychodzi nam wszystko znacznie lepiej.
Zacznij działać już od dziś!
Kinga Janus
Dyrektor działu Sprzedaży
i Obsługi Klienta w rodzinnej firmie
Dogmat Systemy S.A.
Sięgaj po wiedzę. Zobacz jeszcze:
Zarządzanie wierzytelnościami kontra windykacja
Jak wybrać najlepszy faktoring