Sprawdź klienta – warto.
Zapraszam Cię na trzeci artykuł z serii: odpowiadamy na ważne pytania polskich Przedsiębiorców. Tym razem z prośbą o wsparcie zwrócił się do nas Pan Daniel, 31- letni właściciel firmy. Pytanie Pana Daniela brzmi:
„na co mam zwrócić uwagę, oceniając przyszłego klienta przed podpisaniem pierwszej umowy? Czy istnieją proste sposoby, które pozwolą mi ograniczyć ryzyko niepewnej współpracy”. Oto odpowiedź.
Z kim pracujesz, tak zyskujesz
Pytanie Pana Daniela jest badzo trafne. Szczególnie dotyczy ono młodych, powstających dopiero firm, które nie doświadczyły jeszcze przykrych konsewkwencji współpracy z nierzetelnym lub niewypłacalnym klientem. Jeżeli każdy młody człowiek tak świadomie będzie podchodził do swojego biznesu, zaoszczędzi czas potrzebny na odzyskiwanie swoich pieniędzy.
Obowiązkową czynnością, którą każdy Przedsiębiorca powinien wykonać jest potwierdzenie wiarygodności przyszłego kontrahenta/klienta: nawet, jeżeli nawiązaliśmy super relację i wydaje nam się, że, na pierwszy rzut oka, wszystko jest w porządku. Pozory jednak mylą. Dlatego zalecamy potwierdzanie wiarygodności przyszłych oraz bieżących kontrahentów, szczególnie tych, z którymi współpracujemy przydzielając tzw. kredyt kupiecki, czyli wystawiając faktury z określonym terminem płatności.
Przedsiębiorco!
Podstawowe czynności możesz wykonać sam, bez pomocy innych, wystarczy poświęcić kilka minut aby mieć pewność, że podjąłeś słuszną decyzję.
Gdzie mam szukać informacji?
Możesz w prosty i szybki sposób zweryfikować wypłacalność kontrahenta i zwiększyć bezpieczeństwo współpracy. Skorzystaj z ogólnodostępnych baz. Wystarczy, że w odpowiednim polu wpiszesz nr NIP klienta, którego dane chcesz potwierdzić:
- CEIDG to Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, w której znajdują się informacje o przedsiębiorcach prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Dzięki niej potwierdzisz czy dana firma zarejestrowana w CEIDG nadal funkcjonuje i jakie następowały zmiany.
Link do bazy nr 1
- KRS to KRS to Krajowy Rejestr Sądowy. W rejestrze znajdziesz informacje o przedsiębiorcach, stowarzyszeniach, innych organizacjach społecznych i zawodowych, fundacjach oraz samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej. W rejestrze tym znajdziesz również informację o niewypłacalnych dłużnikach.
Link do bazy nr 2
- Portal Podatkowy to dzięki niemu sprawdzisz czy podmiot jest aktywnym podatnikiem VAT.
Link do bazy nr 3
Jak sprawdzić historię płatniczą kontrahenta?
Nie kończ weryfikacji kontrahenta tylko na sprawdzeniu danych w ogólnodostępnych rejestrach. Radzimy Ci sprawdzić historię płatniczą przyszłego klienta: tę dobrą, jak i tę negatywną. Negatywna opinia będzie jasnym czerwonym światłem, pozytywna, natomiast, wpłynie na ostateczny wynik rekomendujący podjęcie współpracy.
Możesz poprosić o taki raport ekspertów, którzy przedstawią Ci konkretne dane, na podstawie, których śmiało podejmiesz decyzję. Zapytaj o raport już teraz. Koszt niewielki, a korzyść ogromna.
Ceny raportów przygotowywane przez naszych ekspertów rozpoczynają się od 45 złotych netto. Raport dopasowujemy zawsze do Twoich potrzeb, jednak podstawowy, o którym wspominamy jest bardzo cennym źródłem wiedzy, która wystarczy Tobie by podjąć słuszną decyzję.
Zadzwoń ☎ 722 33 55 33 i dowiedz się więcej
Dodatkowym atutem (w zależności od kwoty kontraktu czy umowy) jest przygotowanie oceny ryzyka planowanej transakcji, na podstawie przedstawionych przez kontrahenta (lub pozyskanych z KRS czy innych źródeł) danych finansowych. Dobrze przygotowany skoring potwierdzi kondycję finansową klienta, jego wypłacalność i oceni ryzyko planowanej transakcji.
A co z Klientem z zagranicy?
Jak sprawdzić firmę zagraniczną? To proste. Jeżeli współpracujesz lub rozpoczynasz współpracę z zagranicznym klientem, możesz poprosić o raport potwierdzający wiarygodność Twojego przyszłego klienta. Potwierdzisz, tym samym, wiarygodność danych rejestrowych oraz moralność płatniczą kontrahenta.
Ceny takich raportów rozpoczynają się do kwoty 100 zł netto. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej: Zadzwoń ☎ 722 33 55 33- uzyskasz bezpłatną poradę oraz dokładną informację dotyczącą przygotowywanych raportów.
Dobra Rada!
Do każdej rozpoczynającej się współpracy podchodź świadomie. Buduj relacje, bo przecież każdy biznes robi się z ludźmi, którzy reprezentują firmę/markę. Pamiętaj jednak, że warto potwierdzić wiarygodność tej firmy, aby ze spokojem wkroczyć na wspólną biznesową drogę.
Weryfikacja zapewnia bezpieczeństwo bieżących oraz przyszłych transakcji, a, co najważniejsze, eliminuje ryzyko utraty pieniędzy za sprzedany towar lub wykonaną usługę. Weryfikacja kosztuje niewiele, a tak wiele znaczy! O tym, że zweryfikowałeś kontrahenta/klienta, wiesz tylko Ty, druga strona dowie się o weryfikacji tylko wtedy, gdy sam ją o tym poinformujesz.
Kinga Janus
Dyrektor działu Sprzedaży
i Obsługi Klienta w rodzinnej firmie
Dogmat Systemy S.A.
Chcesz wiedzieć, jak odzyskać pieniądze za swoją pracę oraz jak poradzić sobie z zatorem płatniczym?
Czytaj pierwszą i drugą część naszych porad.
Zapraszam
Kinga Janus