Szybka i skuteczna windykacja należności eliminuje ryzyko utraty pieniędzy!
Szybka i skuteczna windykacja należności to szybka gotówka na koncie Przedsiębiorców. To możliwość regulowania wymagalnych zobowiązań na czas. Jeżeli firmy nie podejmują skutecznych i szybkich kroków, by odzyskać swoje należności, powoli wpadają w „pułapkę” zatoru płatniczego. Przedsiębiorcy bardzo często nie zdają sobie sprawy, ile tracą na każdej niezapłaconej przez ich kontrahentów fakturze. Dopiero kiedy znajdą się pod przysłowiową ścianą i pojawia się pożar na horyzoncie, zaczynają go gasić.
Niestety czasami jest już za późno.
Po raz kolejny dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem i odpowiadamy na pytanie: jak zapobiec stratom i zadbać o swoją firmę. Zachęcamy Cię do lektury.
Po Pierwsze: Ufaj I Sprawdzaj
Pierwsza zasada mądrego zarządzania firmowymi pieniędzmi brzmi: ufaj i sprawdzaj. Ufaj i sprawdzaj, nawet jeżeli współpracujesz z kimś bardzo długo, nieprzerwanie i od lat.
Bądź przezorny i sprawdź, w jakiej kondycji finansowej znajduje się Twój partner biznesowy, szczególnie ten, który generuje sporą część przychodu w Twojej firmie, bo od tej współpracy wiele zależy.
Czytaj: Jak sprawdzić firmę?
Po Drugie: Reaguj Na Sygnały
Jeżeli na horyzoncie pojawią się sygnały o zachwianiu płynności Twoich kontrahentów, jeżeli widzisz nagłe i znaczne opóźnienia w płatnościach u jednego z nich (których nie było ich wcześniej) działaj!
Zacznij przypominać się i obowiązkowo sprawdź wiarygodność płatniczą swojego kontrahenta. Im szybciej rozpoczniesz swoje działania, tym szybciej otrzymasz pieniądze lub też dowiesz się, że bez sądowego wsparcia, nie uzyskasz zapłaty.
Pamiętaj: szybka i skuteczna windykacja należności zapobiegnie utracie Twoich pieniędzy.
Często, podczas długoletniej współpracy, czujność zostaje uśpiona i w ostateczności, pomimo dobrych relacji i wielu lat współpracy, wierzyciel pozostaje bez pieniędzy. Zadłużony kontrahent przecież sam do Ciebie nie przyjdzie i nie powie, że jego sytuacja znacznie się pogorszyła i nie ma pieniędzy, by spłacić swoje zobowiązania. Wprost przeciwnie, będzie zamawiał od Ciebie towar, za który otrzyma zapłatę, ale środki przeznaczy na inne cele, niestety, nie na zapłatę za Twoją pracę, nie będzie to dla niego priorytetem.
Czytaj: Skuteczna windykacja
Po Trzecie: Zrób Rachunek Sumienia
Sprawdź stan Twoich należności i odpowiedz sobie na kilka pytań:
- Ile wynosi kwota należności przeterminowanych w mojej firmie?
- Jak długo już czekam na ich zapłatę?
- Czy skutecznie i szybko dochodziłem należnych mi pieniędzy, czy zrobiłem wszystko?
- Czy chcę, by pieniądze wpłynęły na moje konto firmowe, czy jestem gotowy na to, że je stracę, podaruję zadłużonemu kontrahentowi?
Statystyka Boli i Informuje
Co mówią bieżące badania Portfela Należności Polskich Przedsiębiorców?
Wyniki badań jednoznacznie prezentują wydłużenie okresu oczekiwania na zapłatę z 3 miesięcy i 9 dni do 3 miesięcy i 14 dni. Niepokoi też wzrost liczny przedsiębiorstw, dla których okres przeterminowania faktur przekracza 12 miesięcy, skala ta wzrosła o 3,7 % aż do 13,6%. Niestety, tak przeterminowane należności są coraz trudniejsze do odzyskania [1].
Jak w każdym tego rodzaju artykule, pokazujemy liczby, statystykę, która wciąż rośnie. Dane nie są optymistyczne, ale mają dużą wartość: wskazują kierunek działania.
Ważne pytanie brzmi: czy opierając się na liczbach, podejmujesz decyzję i wdrażasz zmiany, które uchronią Cię przed stratami i stresem?
Spójrz na infografikę, którą przygotowaliśmy. Zapoznaj się z nią i sam wyciągnij wnioski!
Zadaj sobie pytanie: ile tracisz na niezapłaconej fakturze?
Dobra Rada!
Zadbaj o swoje pieniądze, nie doprowadzaj do ich utraty, przecież po to prowadzisz firmę, żeby zarabiać. Dlatego też skutecznie i szybko rozpoczynaj działania windykacyjne.
Jeżeli chciałbyś skorzystać z porady jak szybko i skutecznie dochodzić należności zadzwoń
☎722 33 55 33, z chęcią odpowiemy na Twoje pytania 🙂
Pamiętaj, to tylko od Ciebie zależy zmiana podejścia do odzyskiwania Twoich należności.
Nie czekaj dłużej, działaj!
Wesprzyj i udostępnij!
Kinga Janus
Dyrektor działu Sprzedaży
i Obsługi Klienta w rodzinnej firmie
Dogmat Systemy S.A.
[1]Projekt Badawczy, Portfel Należności Polskich Przedsiębiorstw, styczeń 2019 rok, KPF, KRD