Upadłość konsumencka dla Przedsiębiorców, ten rodzaj upadłości dotychczas obowiązywał tylko osoby fizyczne, które nie poradziły sobie z uregulowaniem zaciągniętych zobowiązań. Niestety bieżący rok przyniósł zmiany w prawie upadłościowym, zmiany, które z pewnością przyczynią się do trudności w odzyskiwaniu należności od najmniejszych firm.
Upadłość konsumencka dla Przedsiębiorców – Zmiany nie niekorzyść wierzycieli!
Z upadłości konsumenckiej będą mogli skorzystać indywidualni przedsiębiorcy, czyli osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), zmiany te zdecydowanie są na niekorzyść wierzycieli.
Zatory i Upadłość Konsumencka dla Przedsiębiorców
Już od kilkunastu miesięcy firmy doświadczają nieterminowości w regulowaniu ich należności oraz ogólne trudności z ich egzekwowaniem. W przypadku zmian wchodzących w życie od lutego br., okaże się, że dochodzenie należności od Przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, może być niewykonalne. Jeżeli zadłużony Przedsiębiorca uzna, że stracił płynność finansową i nie ma zamiaru regulować swoich zobowiązań, czyli brać odpowiedzialności za ich powstanie, łatwiej będzie mu złożyć wniosek o upadłość.
A zatem, zmiany, które następują są jasnym sygnałem dla wierzycieli. Ufaj i Sprawdzaj!
Dlatego też, przypominamy, najważniejsze 3 kroki, które pozwolą wierzycielom wyeliminować współpracę z nieuczciwym klientem, ograniczą zator płatniczy i ochronią firmowe pieniądze.
Krok 1 – Sprawdź podstawowe dane
- CEIDG
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, w której znajdują się informacje o przedsiębiorcach prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Aby potwierdzić bezpieczeństwo współpracy wystarczy, że w odpowiednim polu wpiszesz nr NIP. Wejdź w link
- KRS
Krajowy Rejestr Sądowy. Znajdują się w nim informacje o przedsiębiorcach, stowarzyszeniach, innych organizacjach społecznych i zawodowych, fundacjach oraz samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, a także dłużnikach niewypłacalnych. Tu także wpisz NIP. Wejdź w link
W KRS Tutaj pobierzesz również dane finansowe firmy. Wejdź w link
- Portal Podatkowy
Daje możliwość sprawdzenia, czy podmiot jest aktywnym podatnikiem VAT. Możesz to właśnie zrobić na Portalu Podatkowym. Tu także wpisujesz nr NIP. Wejdź w link
Radzimy!
Bardzo dokładnie weryfikuj sytuację finansową Klienta. Potwierdzenie wiarygodności klienta otrzymasz, z kilku ogólnodostępnych źródeł. Dzięki temu unikniesz ryzyka ogłoszenia upadłości konsumenckiej przez Klienta prowadzącego działalność gospodarczą.
Krok 2 – Biura Informacji Gospodarczej
Kolejnym krokiem jest weryfikacja poziomu zadłużenia Klienta/Kontrahenta. W tym przypadku zweryfikuj informacje publikowane w Biurach Informacji Gospodarczej, a dowiesz się nie tylko o złej historii płatniczej i powstałych zadłużeniach, ale również o dobrej historii, która coraz częściej jest przekazywana przez wierzycieli. To z pewnością wpłynie na pozytywne podjęcie decyzji.
Radzimy jednak, opierać swoją decyzję na podstawie pełnego raportu, zawierającego skonsolidowane dane oraz rekomendację wystawioną przez ekspertów.
Chcesz zamówić taki raport? ZADZWOŃ ☎ 722 33 55 33 lub NAPISZ ? tbn@dogmatsystemy.pl
Krok 3 – Współpraca i systematyczne monitorowanie kondycji Klienta
Rozpoczynając współpracę popartą potwierdzeniem wiarygodności Klienta, wprowadź systematyczny monitoring płatności. Od początku dasz sygnał, że monitorujesz faktury, które wystawiasz z odroczonym terminem płatności. Wypracujesz dzięki temu priorytet płatności u swoich Klientów, a w przypadku trudności w terminowym ich regulowaniu, natychmiast zorientujesz się, że należy podjąć dodatkowe czynności.
Spójrz jak prowadzić rozmowę: Jak Rozmawiać o Pieniądzach
RADZIMY!
Na początku współpracy ZAWSZE wykonuj podstawowe czynności, które pozwolą Tobie podjąć słuszną decyzję. Czynności, które ograniczą ryzyko pojawienia się trudności i ewentualnych przyszłych kosztów związanych z odzyskaniem pieniędzy za sprzedany towar lub wykonaną usługę. A co najważniejsze ochronią Cię przed utratą pieniędzy, kiedy Twój były Klient złoży wniosek o postępowanie upadłościowe.
Podsumowując dzisiejszą porcję wiedzy, PAMIĘTAJ, że systematyczna weryfikacja bezpieczeństwa współpracy, przynosi spokój i:
- Chroni przed nieuczciwym przedsiębiorcą/kontrahentem
- Chroni przed ogłoszeniem upadłości konsumenckiej przez Przedsiębiorcę
- Wspiera w negocjacjach handlowych
- Zabezpiecza bieżące i przyszłe należności
- Zapobiega zatorom płatniczym i utracie płynności finansowej
- Daje pewność, że za wystawione faktury otrzymasz środki w uzgodnionym terminie
Czytaj, wiedz więcej i świadomie zarządzaj firmowymi finansami.
A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prawidłowego sporządzania umów czy ich zabezpieczenia lub też dochodzenia należności z zawartych umów, wystarczy, że skontaktujesz się z nami.
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania:
zadzwoń: ☎ 722 33 55 33 lub napisz: ? tbn@dogmatsystemy.pl
Kinga Janus
Dyrektor działu Sprzedaży
i Obsługi Klienta w rodzinnej firmie
Dogmat Systemy S.A.
Jesteśmy po to, by ułatwiać Twoją pracę. Zacznij działać już od dziś!
☎ 722 33 55 33 lub napisz: ? tbn@dogmatsystemy.pl
Sięgaj po więcej:
Wysokość Odsetek Ustawowych w 2020 roku
Wypowiedzenie Umowy – Sprawdź!
Pobierz gotowy wzór umowy
Wysokich Lotów!
Dogmat Systemy S.A.