Windykacja międzynarodowa – dziś o tym jak międzynarodowe grupy przestępcze pozyskują auta z Polski, a ich docelowymi odbiorcami są kraje państw afrykańskich. Opisywaliśmy już proceder pozyskiwania aut z polskich leasingów, które trafiały do Francji, w celu podnajmowania i wykorzystywania do celów przestępczych, a ich właściciele i często leasingobiorcy tracili nad nimi kontrolę.
W dzisiejszej publikacji przybliżymy kolejne mechanizmy i nowe rynki zbytu, w których auta leasingowe pozyskiwane nielegalnie, cieszą się coraz większą popularnością.
Zdecydowanie okres pandemiczny rozpoczął lawinę nowych spraw z zakresu windykacji międzynarodowej. Takich spraw realizujemy w ostatnim półroczu sporo i niestety skala tego procederu wzrasta. Dziś chcemy poruszyć problematykę, z jednej strony pokrewną, ale dotyczącą pojazdów marek premium. Pojazdów luksusowych, które trafiają do pośredników we Francji, gdzie są legalizowane, a następnie transportowane do krajów afrykańskich.
Windykacja międzynarodowa – nie tylko wschód pozyskuje auta z przestępstw leasingowych
Wbrew utartym przekonaniom pojazdy pozyskiwane z Polski nie trafiają głównie na wschód. Nie są też najczęściej demontowane na części. Obecnie grupy przestępcze znalazły prostszy sposób.
Jaki???
Dokonują rejestracji pojazdów we Francji, a następnie kontenerami, auta trafiają do Afryki, gdzie czekają już na nie konkretni klienci z Maroka czy Algierii.
Jak wygląda proces pozyskiwania aut z Polski?
Przede wszystkim, zaczyna się standardowo: Klient stara się o finansowanie kilku do kilkunastu pojazdów marek premium o bogatym wyposażeniu. Wniosek o finansowanie składany jest, w różnych Instytucjach Finansowych. Gdzie przedstawiona dokumentacja finansowa nie wzbudza żadnych zastrzeżeń finansującego. Posiada historię gospodarczą co najmniej neutralną, a wnioskodawcą są również firmy zajmujące się wynajmem aut, czyli teoretycznie nie wzbudzające podejrzeń.
Kiedy następuje uruchomienie finansowania, pojazdy natychmiast trafiają, do Francji, gdzie działa dobrze zorganizowana grupa osób dysponujących autami. Część pojazdów jest wynajmowanych, część przygotowywana jest do dalszej odsprzedaży.
Kolejny krok – legalizacja wwiezionych pojazdów
Po pierwsze: legalizacja pojazdu – następuje na podstawie przygotowanych wcześniej dokumentów, niestety w części dokumenty są sfałszowane, na tej podstawie pozyskiwana jest rejestracja czasowa, a w kolejnym kroku rejestracja stała.
Po drugie: Kolejny krok – kierunek port, tak przygotowane pojazdy trafiają do portu, gdzie w kontenerach są transportowane do Afryki.
Windykacja międzynarodowa – szybie rozpoznanie sprawy, czynności detektywistyczne, współpraca z lokalną Policją i błyskawiczne podjęcie działań
Podczas całego procederu, kiedy raty leasingowe są regulowane na bieżąco, do czasu wywozu pojazdu na kontynent afrykański, Leasingodawca nie ma pojęcia o całej sytuacji. Dopiero po zamknięciu transakcji w zakresie większości pojazdów pozyskanych przez Klienta, płatności przestają być realizowane, a Klient nagle znika. Firma finansująca zazwyczaj, zgodnie z przyjętą procedurą uruchamia proces windykacji, niestety wtedy szanse na odzyskanie wywiezionych aut i sprzedanych do Algierii lub Maroka, są już niewielkie.
Tylko szybkie rozpoznanie sprawy, podjęte czynności detektywistyczne, kontakt i współpraca z lokalnymi służbami oraz systematyczne monitorowanie parkingów w rejonie portów we Francji, Belgii, czy Holandii, doprowadza do przechwycenia wywożonych pojazdów.
Windykacja międzynarodowa zakończona sukcesem
Tylko w styczniu bieżącego roku odzyskaliśmy dla naszych Partnerów kilkanaście pojazdów, które miały trafić do Afryki.
Pojazdy pozyskano w finansowaniu w różnych Instytucjach Finansowych, przez różnych leasingobiorców, zarejestrowanych w różnych częściach Polski. Pojazdy te trafiły jednak do tego samego pośrednika. Pośrednik dokonał ich czasowej, a następnie stałej rejestracji we Francji. Przygotowane pojazdy trafiły w kontenerach do portu w Antwerpii, skąd miały płynąć do Afryki. Dokonaliśmy ich przejęcia w porcie i zwróciliśmy Leasingodawcy.
Bez wątpienia, skala procederu rośnie, a istotne zaangażowanie i kooperacja z organami ścigania, doprowadziła do rozpoznanie siatki pośredników, ich lokalizacji i mechaniki działania. Z pewnością, w tym osiągnięciu pomogła nam stała kooperacja z lokalną policją oraz obecność naszych negocjatorów, w tym konkretnym miejscu.
Oszustwa Leasingowe – Ostrzeżenie!
Jeżeli skala finansowań i dokumentacja wzbudza wątpliwości, rekomendujemy dogłębną weryfikację powiązań firm i ich historii gospodarczej, dzięki temu możemy wyeliminować transakcje obarczone bardzo dużym ryzykiem oszustwa lub w przypadku udzielenia finansowania, rozpocząć natychmiastowe działania w celu zabezpieczenia pojazdów przygotowanych do wywozu.
Przestrzegamy również osoby/firmy, które otrzymują podobne propozycje, by nie uczestniczyli w tego rodzaju przedsięwzięciach. Łatwy i szybki zarobek, może zakończyć się poważnymi konsekwencjami prawnymi, a o tym dowiadują się dopiero po sfinalizowaniu transakcji, kiedy z problemami zostają sami. Apelujemy #NieBądźSłupem !!!
Gratulujemy i dziękujemy za zaangażowanie całego Zespołu WOW!
Lubimy pracę, która stawia wyzwania, a ZESPOŁOWO wiemy, że nie ma dla nas beznadziejnych przypadków! Są tylko duże wyzwania!
Spójrz co możemy dla Ciebie zrobić?
#Doświadczenie #Zespół #Sukces #SkutecznaWidykacjaTerenowa #WindykacjaMiędzynarodowa
A jeżeli i Ty chciałbyś skorzystać z naszego wsparcia, sprawdzić jak działamy i jaką skuteczność osiągamy.
Zapraszamy Cię do kontaktu:
☎ 722 33 55 33 lub ? windykacja@dogmatsystemy.pl
Możesz również skorzystać z konsultacji prawnych, związanych z weryfikacją lub sporządzeniem umów współpracy i ich zabezpieczeniem oraz polubownym i prawnym dochodzeniem należności.
Dogmat Systemy Services Sp z o.o.
Jesteśmy po to, by ułatwiać Twoją pracę. Zacznij działać już od dziś!
☎ 722 33 55 33 lub napisz: ? tbn@dogmatsystemy.pl
Sięgaj po więcej:
Negocjacje Terenowe – Dlaczego Warto?
Pobierz gotowy wzór Umowy
Wysokich Lotów!
Dogmat Systemy Services